به گزارش تبلور صنعت درفش، اعضای شورای شهر تهران روز گذشته در جریان جلسه غیرعلنی پارلمان محلی پایتخت بر ضرورت استفاده از کانال مشترک تاسیسات شهری تاکید کردند.

اسماعیل دوستی، عضو شورای شهر تهران بر لزوم استفاده از تاسیسات مشترک شهری تاکید کرد و گفت: باید برنامه‌ریزی انجام گیرد تا بتوان برق فشار قوی را به مانند تونل مشترک ایجاد شده در اتوبان صدر به زیر زمین انتقال داد.

همچنین محسن سرخو، دیگر عضو شورای شهر تهران در قالب پیشنهادی گفت: انتظار موجود از شبکه توزیع برق این است که مسوولان آن با همکاری معاونت شهرسازی بر اساس طرح تفصیلی و طرح جامع شهر تهران، طرح جامع انتقال شبکه برق از طریق تونل‌های تاسیسات مشترک شهری را تهیه کنند.

او درخصوص ضرورت اجرایی شدن این طرح تصریح کرد: بر اساس تحقیقات علمی احتمال ابتلا به سرطان خون در کودکانی که در محدوده جریانات برق فشار قوی قرار دارند در حدود ۸/ ۵ برابر کودکانی است که در سایر نقاط حضور دارند، ضمن اینکه مشکلات زیستی دیگری که سلامت انسان‌ها را تهدید می‌کند نیز وجود دارد.

او اظهار کرد: از آنجا که اجازه ساخت و ساز در حریم این خطوط انتقال برق داده نمی‌شود، در این محدوده فضای بازی ایجاد می‌شود که رفته رفته تبدیل به محل بازی کودکان می‌شود که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای شهر نیز عنوان کرد: بحث تونل‌های تاسیسات مشترک شهری موضوعی است که حدود ۱۰ سال است بر زمین مانده و مسوولان مرتبط دولتی و شهری باید برای تحقق آن همکاری لازم را داشته باشند.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز ایجاد نقشه زیرسطحی را پیشنهادی صحیح دانست و گفت: معاونت شهرسازی می‌تواند اطلاعات لازم درخصوص تاسیسات شهری را جمع‌آوری کرده و نقشه آن را تهیه کند.

چمران اظهار کرد: هم اکنون اطلاعات درخصوص برخی از تاسیسات وجود ندارد و در زمان اجرای پروژه‌ها موجب بروز خسارت‌هایی می‌شود. هم اکنون این اطلاعات در رصدخانه تهران جمع‌آوری و پیاده‌سازی شده است.

منبع: روابط عمومی شورای شهر تهران

درباره مدیریت سایت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *